Italijos verslo kultūra

Italijos verslo kultūra yra labai orientuota į santykius: italai yra žinomi dėl savo šeimos jausmo ir šis požiūris atsispindi versle. Gebėjimas bendrauti, naudojant tinkamą kalbą ir tinkamus gestus, yra labai svarbus. Italijos įmonės turi piramidės hierarchiją, sprendimai paprastai priimami centralizuotai, o galutinius sprendimus priima asmenys, esantys piramidės viršuje. Mažesnės įmonės ir naujos įmonės taip pat gali pasirinkti vienodą hierarchiją. Šeimos valdomose įmonėse, net ir didesnio dydžio įmonėse, sprendimų priėmimo galia sutelkta šeimos narių rankose. Laikomasi galios ir amžiaus.

Apskritai svarbu sukurti asmeninius santykius, kad būtų užmegztas ilgalaikis ir sėkmingas verslo ryšys. Nors visada domina daugiausia jūsų produktas, paslauga ar projektas, Italijoje asmeniniai santykiai gali atlikti svarbų vaidmenį. Todėl visada laikykitės savo žodinių susitarimų: nesilaikant įsipareigojimo gali būti sunaikinti verslo santykiai.

Paprastai pirmasis kontaktas su Italijos verslo partneriu turėtų būti formalus, el. Paštu, telefonu arba laišku. Bet kokiu atveju, labai naudinga, jei jus gali supažindinti gali trečiasis asmuo – italai dažnai nori daryti verslą su žmonėmis, kuriuos jie žino ir pasitiki. Po pirmojo kontakto italai paprastai mėgsta gyvą susitikimą, o ne bendravimą telefonu ar elektroniniu paštu.

Italai į laiką žiūri laisvai. Tačiau jūs neturėtumėte versti žmonių laukti, nes tai galėtų būti laikoma pagarbos trūkumu ir tingumu, ypač, kai jūs dar nesate pelnę savo partnerio pasitikėjimo. Tai ypač pasakytina apie šiaurinę šalies dalį, o pietinėje dalyje požiūris į laiką ir punktualumą yra lankstesnis. Bet kuriuo atveju punktualumas laikomas profesionalumo ženklu.
Susitikimai turėtų būti planuojami raštu italų kalba nuo 2 iki 3 savaičių prieš susitikimą. Gali būti naudinga pakartotinai patvirtinti susitikimą telefonu arba el.paštu likus kelioms dienoms iki nustatytos datos. Venkite rengti susitikimus rugpjūčio mėnesį ir per katalikų šventes. Susitikimų tvarkaraščiai nėra tikrai griežti: nors dažnai pateikiamos rašytinės darbotvarkės, jų gali būti nesilaikoma.

Susitikę su žmonėmis, visuomet tvirtai spauskite ranką. Kai būsite užmezgę glaudesnius santykius, nenustebkite, jei jus sutikę žmonės apsikabins – tai reiškia, kad jūsų santykiai tapo asmeniškesni. Kalbant apie verslo partnerius ar profesionalus, tam tikras formalumas vis dar yra paplitęs ir vertinamas. Reikalingas pareigų pavadinimų naudojimas, ypač raštu. Iš pradžių turėtumėte kreiptis į žmones pagal jų pareigų pavadinimą ir pavardę ir laukti, kol būsite bus aiškiai pakviesti naudoti kitas formas (vardas arba pavardė kartu su itališku „tu“). Tačiau, priklausomai nuo įmonės kultūros ir asmeninio požiūrio, perėjimas prie bendravimo kalbos formų gali būti priimtas gana greitai.

Italijos verslo kultūroje keitimasis dovanomis nėra itin dažnas. Sukūrus asmeninius santykius, gali būti tikslingiau duoti mažas dovanas. Bet kokiu atveju, geriau dovanų nedovanoti, kol dovanos negausite pirmi. Dovanų pasirinkimas paprastai apima gėrimus, delikatesus ar suvenyrus iš lankytojų šalies.

Pirmieji įspūdžiai yra tikrai svarbūs Italijoje, todėl patartina atkreipti dėmesį į aprangos kodą, nes jis gali atspindėti jūsų gyvenimo būdą, statusą ir įgūdžius. Apskritai, vyrai turėtų dėvėti tamsius, konservatyvius verslo kostiumus, o moterys turėtų dėvėti verslo kostiumus arba konservatyvias sukneles. Elegantiški priedai yra vienodai svarbūs vyrams ir moterims. Nepaisant to, vis daugiau įmonių priima „smart-casual“ drabužių kodą.

Nėra specialaus protokolo dėl vizitinių kortelių mainų, nors paprastai jomis keičiamasi susitikimo pradžioje. Atidus vizitinės kortelės apžiūrėjimas prieš ją įsidedant į kortelių dėklą, laikoma pagarbos ženklu. Patartina, kad jūsų kortelė būtų išversta į italų kalbą. Vizitinės kortelės visada turi apimti jūsų pareigų pavadinimą ir išsilavinimo laipsnį (jei toks yra).

Susitikimai Italijoje dažnai prasideda nuo neoficialių kalbų, pvz., Sportą, kelionės sąlygas ir tt – prieš pradedant verslą, siekiant sukurti patogią aplinką. Pradiniai susitikimai paprastai yra skirti sukurti pagarbos ir pasitikėjimo jausmui. Kai prasideda tikrasis susitikimas, diskusijos gali būti labai gyvos.

Diskutuojant pageidautina savo teiginius paremti atitinkamais duomenimis ar įrodymais (pvz., Statistika, teisės aktai ir pan.). Italai nesivaržo parodyti savo nepritarimą ir linkę į konstruktyvų konfliktą susitikimų ir derybų metu. Derybos dažnai vyksta ilgai (tiek dėl to, kad italai mėgsta kruopščiai įvertinti privalumus ir riziką, tiek dėl hierarchinės Italijos bendrovių sprendimų priėmimo proceso), todėl nerekomenduojama italų spausti.

Bendravimas gali skirtis priklausomai nuo to, su kuo jūs susiduriate, ir kokių santykius esate užmezgęs. Tačiau galima teigti, kad italai vertina humoro naudojimą, nes tai parodo atvirumą verslo ir asmeniniuose santykiuose. Įprasta, kad kalbant jus nutrauks arba kalbės keletas žmonių vienu metu. Žmonės dažnai kelia balso toną, kad būtų išgirsti, tačiau patartina nebūti tiesmukams ir paties balsoi nekelti, nors tyla taip pat nėra vertinama. Derybų metu italai skiria reikšmę žodiniams įsipareigojimams, o galutinė sutartis, be abejo, grindžiama ankstesniais neoficialiais susitarimais.

Pakvietimas į verslo pietus ar vakarienę dažnai rodo, kad verslo santykiai pasiekė aukštesnį lygį. Vakarienės gali būti labai ilgos (iki 3 valandų). Sekite šeimininko pavyzdžiu – šeiminkas pirmas atsisėda prie stalo, pradeda valgyti ir pirmas atsistoja nuo stalo. Taip pat dažnai yra geriamas nedidelis vyno kiekis. pagal etiketą Italijoje šeimininkas visada apmoka sąskaitą. Jūs galite pasisiūlyti apmokėti sąskaitą, tačiau paprastai šeimininkas atsisakys jūsų pasiūlymo.